fredag 27 november 2009

Bränna plast inomhus...Muppington, WTF!?!

Chockbesked häromdagen. Muppington, min redaktör, har med sin frus hjälp lyckats med konststycket att återigen torrkoka nappar och nappflaskor. Tur att Flipper inte riktigt märkte att det Muppingtonska hushållet marinerades i blårök. Nu är, enligt uppgift, Muppingtons evakuerade och saneringsarbetet är påbörjat. Hörde också att saneringsmannen avgjorde skillnaden mellan avfettningsmedel och vanlig Jif genom att provsmaka...alltså, jag upprepar; genom att provsmaka. Är det liksom inte enklare att läsa på förpackningen?

Så status inför helgen blir ju att familjen Muppington (alltså Muppington, Muppingtons Fru och Flipper) behöver en karl i köket och att saneringsmannen, efter provsmakning, helt enkelt ger all hem-kem betyget "Jättegott!".

Steffo var på fyran för en stund sedan. Han är för härlig, vår lille livsnjutare. Väldigt förfinad Brommaishish smak, bättre cigarrer, äldre single malt, sånt där som sätter "guldkant" på tillvaron. Fint vågigt hår och så har han också. Busigt men ändå kontrollerat. Lagom mycket excesser. Alltså jag gillar Steffo, på mitt egna vis, men jag tror han skulle behöva hänga lite med saneringsmannen och provsmaka skillnaden mellan avfettningsmedel oc Jif. Bara för att bredda perspektivet lite.

Annars blir väl finger board helgens projekt...börjar få in snitsen och ikväll ska jag och alla mini me ha skate slam, typ. På köksbordet, bästa skate spoten hemma just nu faktiskt, eller så blir det curbsen mellan hallen och vardagsrummet. Förmodligen både och.

Generellt är väl allt lite som korpfotboll, ontskönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar